Jest zgoda na Bombardiery dla Eurolot

Jest zgoda na Bombardiery dla Eurolot

Ministerstwo Skarbu Państwa przychylnie rozważyło wniosek, który w imieniu zarządu Eurolot w resorcie złożyła rada nadzorcza spółki.


Chodziło o zgodę właściciela firmy (skarb państwa) na zakup samolotów określonego producenta.


O tym, że wybór Bombardiera (konkurował z ATR) jest praktycznie przesądzony pisaliśmy w weekend. Potwierdzają się nasze informacje o tym, iż samolotów będzie mniej, niż pierwotnie przewidywano.


Spółka zamówi 8 maszyn typu Q400, jednak już 5 z nich prawdopodobnie obsługiwać będzie loty w okresie turnieju Euro2012. Wartość kontraktu szacowana jest na 400 mln zł.


Więcej o wyborze Eurolotu - TUTAJ.

SKOMENTUJ

kod

KOMENTARZE

  • potrafiący liczyć
    potrafiący liczyć
    dodano: 02.03.2012

    8 szt x 24 mln USD x 3,10 PLN to 595 mln. Minus rabat np. 20% bo jakiś mądry niżej WIE ile wyniósł, daje 476 mln. Tyle są warte weedług kontraktu i wszechwiędzących kupowane a właściwie brane w leasing samoloty. tak jak niże ktoś napisał - przeceż po ich spłacie samolot jest nadal wiele wart, poza tym kwota na leasingu i suma wpłaconych czynszów za okres leasingowania nie jest równa wartości samolotu wiec zamiast pouczać albo brać się za szukanie bezzasadnych powód do dojebki sami się doszkolcie z podstaw. Może być tak, że warte 480 mln samoloty będą leasingowane przykładkowo przez 5 lat i w tym czasie wplaci sie 300 mln. i samoloty sie odda i wezmie nowe i bedzie nowa umowa albo je wykupi i bedzie to dodatkowa inwestycja!!!

      • do matematyka poniżej
        do matematyka poniżej
        dodano: 02.03.2012

        Człowieku, najpierw sprawdź i zorientuj się, czym jest leasing - i różne jego rodzaje, bo i tu będą różne formy leasingu zastosowane a dopiero potem bierz się za pisanie bzdur. Koszty na leasing to z reguły koszty części branego w leasing produktu. Po jego spłacie samolot nie przestaje istniec i potem nastepuje decyzja, czy zostae w firmie (wykup) czy wraca do lessora. Więc nawet jak samoloty sa warte 800 mln, to 400 mln inwestycji na leasing sa calkiem realne ale zeby to pojac trzeba nie byc negatywnie z zasady nastawionym do tej kwestii, firmy a nawet jak widac portalu

          • Jarek
            Jarek
            dodano: 02.03.2012

            Eurolot nie ma straty za 2011 rok :) a po drugie wyniki póki co nie są ujawnione

              • Pan Łukasz :)
                Pan Łukasz :)
                dodano: 02.03.2012

                Co nie zmienia faktu, że nigdzie nie napisano w formie jasne stwierdzenia że Eurolot zamówi 12-14 maszyn, a o to był zarzut. "Szóstka" za czepianie się czegoś co nie miało miejsce. Pisano, że PIERWOTNIE miało być 12-14, i to jest prawda. Pisano potem, że samolotów będzie mniej - i to jest prawda. Pisano, że plany na zamówienie okrojono o połowę, i to jest prawdą. Tytuł nie mówi nic na temat zamówienia 20 maszyn. Od rozwinięcia tytułu jest tekst. Opcje - to nie zamówienie. Trzeba być przesyconym bardzo złą wolą, aby robić taką drakę. Albo...czytać wyłącznie tytuły. "Jednakże można to również rozwinąć w drugą stronę i maszyn mogłoby być 22-24? 8 plus 14/16" - kompletnie niezrozumiały argument.

                  • Gość Aeronews.pl
                    Gość Aeronews.pl
                    dodano: 02.03.2012

                    Czy agencja PR Eurolotu napisze o stratach przewoźnika za 2011 rok.? Czy przemilczy ten temat jak wiele innych?

                      • Gość Aeronews.pl
                        Gość Aeronews.pl
                        dodano: 02.03.2012

                        e to tylko taka manipulacja ze strony autora tekstu znanego z manipulowania, bardzo znanego! przecież zawsze można powiedzieć lub napisać że...pisaliśmy o 12/14 ba nawet 16 samolotach! bravo! autorze.A dlaczego brawa dla autora? " Nawet 20 Bombardierów dla Eurolot" to tył kolejnego artykułu...a w artykule czytamy: " Przewoźnik jednak "zabezpiecza" się tzw. opcjami - tych ma na dokupienie kolejnych 12 maszyn" czyli wychodzi tytułowe 20 maszyn tylko że następne zdanie wyklucza powyższe :" W sumie planowano zamówić 14-16 maszyn, jednak plany okrojono praktycznie o połowę" czyli praktyce powinno być 10 maszyn z 20 i znowu zgodność z tytułem. Jednakże można to również rozwinąć w drugą stronę i maszyn mogłoby być 22-24? 8 plus 14/16 ? I znowu za jakiś czas będzie można napisać że "informowaliśmy". Panie Łukaszu 6 z manipulowania!

                          • Gość Aeronews.pl
                            Gość Aeronews.pl
                            dodano: 02.03.2012

                            Chciałem tylko panom ewidentnie przypomnieć a może w skarajnych przypadkach oświecić że ELO ( nie mylić z Electric Light Orchestra) zamierza sfinansować zakup tych nowych samolotów poprzez leasing. Cena katalogowa samolotu w zamówiona przez ELO to blisko 24 mln dolarów. Teraz proszę sobie przeliczyć to na złotówki odejmując 20% rabat jaki otrzymał przewoźnik od producenta za 8 samolotów następnie doliczyć koszt szkolenia załóg a także części zamiennych ( ELO zakupiło też kilka silników), serwis DH8 którego w Polsce nie ma a także opłatę za opcję. 400 mln złotych to to tylko część kwoty. Dlatego wzięta jest z sufitu. Link do artykułu nie jest potrzebny ponieważ tytuł kolejnego artykułu mówi sam za siebie no chyba że to taki chwyt PR. Oficjalnie na stronie przewoźnika poinformowano o zakupie 8 DH8 plus 6 opcji.

                              • Gość Aeronews.pl
                                Gość Aeronews.pl
                                dodano: 01.03.2012

                                Ewidentnie nie może :D

                                  • flexi
                                    flexi
                                    dodano: 01.03.2012

                                    A możesz wkleić ten tytuł (link) z 12-14 maszynami?

                                      • Gość Aeronews.pl
                                        Gość Aeronews.pl
                                        dodano: 01.03.2012

                                        flexi, owszem napisano. Nawet jako nagłówek w tytule ( kolejny artykuł). Tak samo jak napisano że szacunkowa wartość kontraktu to 400 mln. Co jest również kwota wzięta z sufity.